tisdag 22 mars 2011

110321

08:00
Bilmekanikern kom hem och hjälpte mig igång med bilen och jag körde den till verkstaden.

09:00
Missnöjd med livet anlände jag till arbetsplatsen. Livet hånlog mot mig när mailboxen skulle öppnas, 106 nya mail.

11:30
Potatisgratäng och gårdagens grillade fläskkarré satt som en smäck i kistan. Inte helt och hållet nöjd men ändå på bättre humör begav jag mig mot Bauhaus för att hämta ut en badkarsblandare eftersom rörpularen Stefan skulle göra jobb hos oss idag. Väl klar hörde jag en bil tuta och döm av min förvåning när jag såg att det var just han som stannade bredvid mig.

14:30
Elektriker bokades att komma imorgon 07:00 för att koppla in elen i nya badrummet.

18:30
Kom hem efter en härlig resa involverande två bussfärder samt två försenade bussar för att upptäcka att rören är dragna i badrummet men inte påkopplat på gamla vattensystemet. Det visade sig att ett missförstånd gjort att jag gick i villfarelsen att det skulle ske men i själva verket skulle rören dras direkt till nya varmvattenberedaren som ju inte sitter på plats än.

20:30
Började riva lite på gamla toaletten som ska bli nya boet för varmvattenberedaren samt tvättmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar