fredag 11 mars 2011

110311

05:50
Jag hade varit listig och stängt dörren ordentligt så att man på så vis kunde sova till dess att klockan skulle ringa kvart över sex. Eira drog i dörren och förkunnade sin önskan att få komma in. Elrik sov vidare medan jag låtsades göra det samma. Eiras växande frustration får henne till slut att banka på dörren så pass att Elrik vaknar. Jag släpper in Eira och hon kvittrar glatt: ”Ellik vaken?”

06:50
Hm, drygt en decimeter snö kom det under kväll och natt. Listig som man var skottade man vid elva på kvällen. Denna listighet föll till föga då det snöat ytterligare under natten så det blev en vända till på morgonkvisten.

07:20
Byggaren ankom och skulle sätta upp taklisterna i badrummet, det sista han skulle göra. Nu gäller det att få tag på rörpulare som kan dra lite rör samt installera varmvattenberedare och efter det elektriker som kan ta hand om det elektriska som är kvar.

08:00
Förbannade javaprocess som ställer till förtret. Man tycker ju att den borde ha lärt sig då jag slog ihjäl den ett antal gånger föregående dag, men icke! Den kom tillbaka hela tiden. Jag namngav processen i hemlighet ”Herr Pez”.

09:40
Byggaren lät meddela att hans rörmokare hade möjlighet att titta på arbetet som skulle utföras redan under helgen. När han själv ringde lite senare ville han titta på arbetet på studs och börja imorgon men då jag inte kunde komma loss från arbetet

10:23
Hade bråkat med samma problem sedan igår och hittade till sist denna strof i felloggen som belyste problemet: ”Discover failed: Node must be discovered first”.

11:30
Inmundigade kycklingsallad på Charm med Nicklas och Magnus som var manliga nog att ta varsin portion bacon- och ädelostpaj.

15:00
När jag gick till kaffeautomaten satt en arbetskollega och tittade på skidskytte. Det visade sig bara vara 2 km kvar av loppet och jag kände mig tvungen att solidaritetstitta jag med. Sverige kom fyra. Tur att jag bestämde mig för att titta på lite sport för en gång skull.

16:00
Fick veta att ett av dagens fel berodde på att det spontant skapats 27000 korrupta filer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar