måndag 7 mars 2011

110307

05:55
Eira har hittat på en fiffig strategi för att få upp en ur sängen på morgonen. Hon går ner och börjar skopa upp mat till hunden och då hon inte har koll på portionsstorleken så måste man för att hunden inte ska bli en späcksäck springa ner för att kontrollera. Denna strategi är numera satt i system.

07:45
Det är skönt att vara tillbaka på arbetet, men mindre skönt att vara magsjuk i fyra dagar. Olyckligtvis kommer det att kännas än värre när man ser lönetappet på månadens lönecheck.

10:50
Kikar lite på Skogen, en roman Fredrik skriver på. Inte illa faktiskt, önskar att jag själv kunde få lite flyt i mitt skrivande men det händer inget på den fronten. Inspiration och tid tryter. Kan man inte själv får man bli kritiker. Det var väl därför man satt i juryn för Rockkarusellen i lördags dessutom misstänker jag.

12:00
Leverbiff med brunsås smaksatt med sherry, kokt potatis och en klick rödlöksmarmelad kryddad med rosépeppar gladde min gom innan jag åkte och inhandlade fogmassa till vårt nu med kakel- och klinkerplattor beklädda badrum.

14:05
Fika med tårta. Undrar vad det var som firades. Ämnet togs upp och lades ner utan att ge något svar.

20:00
Maria gjorde rysk rödbetssoppa och piroger som jag levererade till hennes morföräldrar med blandad framgång. När jag ringde på dörren hörde jag innanför en röst som undrade vem det var. Jag svarade så högt och tydligt jag vågade på frågan för att inte i den ekande trappuppgången störa alla grannar. Inget hände. Jag fick ringa på igen och med hög röst förkunna min person varvid jag hör hur en dörr på våningen ovan öppnas och lågmälda röster som undrar vad som står på. Till sist blir jag insläppt och kan ge över gåvorna.

2 kommentarer: